رکورد جام ملت های آسیا که توسط ایران شکسته شده

اسپامتو بزرگترین منبع سایت شرط بندی منتشر میکند

هر چهار سال یکبار جام ملت‌ های آسیا برگزار می‌ شود و در حال حاضر یکی از محبوب‌ ترین و پرطرفدارترین مسابقات فوتبال محسوب می شود. حال گفتنی است که هر از گاهی رکورد جام ملت های آسیا توسط برخی از تیم‌ ها و یا حتی بازیکنان فوتبال جا به جا می‌ شود که این موضوع همیشه توسط علاقه مندان به فوتبال دنبال می شود.

رکورد گلزنی جام ملت های آسیا

رکورد گلزنی جام ملت های آسیا

اگر ورزش فوتبال را دنبال می‌ کنید و یا به این ورزش علاقه‌ مند هستید، به احتمال زیاد در رابطه با جام ملت های آسیا اطلاعاتی دارید. در این باره می توان این گونه بیان کرد که مسابقات فوتبال جام آسیا، یک مسابقۀ فوتبال است که کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را برگزار می‌ کند. این مسابقات هر 4 سال یکبار برگزار می‌ شود. پس از کوپا آمریکا، این جام قدیمی‌ ترین و معتبر ترین مسابقۀ ملی قاره‌ ای در دنیا می باشد. حال گفتنی است که گاهی وقت ها در این جام رکورد هایی توسط تیم‌ ها و یا بازیکنان جا به جا می‌ شود که برای خیلی از علاقه مندان جذاب است.

حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید علی دایی با چهارده گل در صدر گلزنان تاریخ جام ملت های آسیا قرار دارد و به همین دلیل گلزنی رکورد جام ملت های آسیا در اختیار او می باشد. این اسطوره اهل ایران هم چنین با 109 گل رکورددار بیشترین تعداد گل در فوتبال بین المللی مردان می باشد.

علی دایی مربی فوتبال و بازیکن پیشین اهل ایران است. او در رده باشگاهی، علاوه بر بازی در لیگ ایران، سابقه حضور در لیگ‌ های قطر، آلمان و هم چنین امارات را نیز داشته‌ است. علی دایی تا به اکنون رکورد های متعددی را در کارنامه حرفه ای اش به ثبت رسانده است. هم چنین وی با زدن 109 گل در 149 بازی ملی بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال ایران و دومین گلزن برتر جهان در رده ملی، شناخته می‌ شود.

رکورد هتریک جام ملت های آسیا

رکورد هتریک جام ملت های آسیا

در ابتدا در رابطه با سه‌ گله که به آن هتریک هم گفته می شود، می توان این گونه بیان کرد که یک اصطلاح ورزشی است که در ورزش‌ فوتبال به معنای گرفتن سه امتیاز و یا گل توسط یک نفر در یک بازی است. حال این موضوع را هم باید افزود که تیم ایران با شش هتریک، رکورد هتریک جام ملت های آسیا را در اختیار دارد.

هم چنین گفتنی است که بعد از تیم ایران، بنگلادش و ازبکستان هر کدام با سه گل بیشترین هتریک را تا به اکنون داشته اند. حال اگر می خواهید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری را به دست آورید، توصیه می‌ کنیم تا به سایت‌ های مربوطه که در گوگل موجود هستند مراجعه نمایید.

رکورد تعداد پاس در این جام

رکورد تعداد پاس در این جام

جام ملت‌ های آسیا اولین رقابت‌ های فوتبال انجمنی به شمار می رود که توسط تیم‌ های ملی مردان بزرگسال اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برگزار می‌ شود و به این ترتیب قهرمان قاره آسیا را تعیین می‌ کند. حال همان طور که بیان کردیم این دومین مسابقات قهرمانی قاره ای فوتبال در جهان پس از کوپا آمه ریکا است. جام ملت‌ های آسیا از سال 1956 در هنگ کنگ تا سال 2004 در چین هر چهار سال یک بار برگزار می‌ شود. حال جالب است بدانید طبق تحقیقات بدست آمده، بیان شده است که رکورد تعداد پاس در جام ملت های آسیا در حال حاضر در اختیار تیم ایران است.

رکورد کلین شیت جام ملت های آسیا

رکورد کلین شیت جام ملت های آسیا

در ابتدا در رابطه با کلین شیت می توان این گونه بیان کرد که به اصطلاحی گفته می شود که دروازه‌ بان در طول یک بازی هیچ گلی نخورد و دروازه‌ اش در اصطلاح (باز) نشود. حال جالب است بدانید که گاهی اوقات در برخی از بازی‌ های فوتبال مشاهده می‌ شود که دروازه‌ بان تمام سعی و تلاش خود را کرده است تا دروازه‌ اش باز نشود و هیچ گلی نخورده است.

حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید رکورد کلین شیت جام ملت های آسیا در حال حاضر در اختیار تیم ژاپن می باشد. در این باره بهتر است بدانید که تیم ملی ژاپن با حضور دروازه‌ بان حرفه ای خود به نام شویچی گوندا توانست این رکورد را از آن خود کند و به این ترتیب شویچی گوندا افتخار آفرین شد.

شویچی گوندا به انگلیسی (Shuichi Gonda ) یک بازیکن فوتبال اهل ژاپن می باشد که در حال حاضر عضو تیم ملی فوتبال ژاپن می باشد. شویچی گوندا در تاریخ 6 ژانویه 2010 میلادی اولین بازی ملی‌ اش را انجام داد. او در یک بازی ملی حضور داشت و آخرین بازی ملی خود را در تاریخ 6 ژانویه 2010 انجام داد. حال بهتر است بدانید که شویچی گوندا در بازی‌ های ملی‌ اش گلی به ثمر نرساند و دروازه اش باز نشد و به این گونه توانست رکوردی را به نام خود به ثبت برساند.

رکوردهای ایران در این جام

رکوردهای ایران در این جام

گفتنی است در مجموع، تیم ایران یکی از موفق‌ ترین و بر ترین تیم‌ های آسیا به شمار می رود که از سال 1968 تا 1976 توانسته سه عنوان قهرمانی را کسب کند. از این رو در این باره می توان این گونه بیان کرد که تیم ملی ایران با سه عنوان قهرمانی توانسته در این زمینه رکورد جام ملت های آسیا را جا به جا کند و افتخار آفرین شود. حال این موضوع را هم باید افزود که تیم ملی فوتبال مردان ایران در 14 دوره از جام ملت‌ های آسیا شرکت کرده است که اولین بار در جام ملت‌ های آسیا 1968، پس از صعود خودکار به عنوان میزبان حضور داشت.

رکورد پنالتی در جام ملت های آسیا

رکورد پنالتی در جام ملت های آسیا

بهتر است بدانید که در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با رکورد پنالتی در جام ملت‌ های آسیا وجود ندارد. البته برخی از کارشناسان بر این باورند که این رکورد در حال حاضر در اختیار تیم ملی ایران است. با این حال نمی توان این صحبت ها را به طور کامل تایید کرد.

منبع: spamato.net

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *