بازی چکرز آنلاین چگونه است؟ آموزش صفر تا صد ترفند ها

اسپامتو بزرگترین منبع سایت شرط بندی منتشر میکند

به این مطلب امتیاز دهید

یکی از بازی های دورهمی بسیار قدیمی که طرفداران بسیاری دارد و در گذشته به نام دام نیز شناخته می شده است، چکرز نام دارد.

چکرز در واقع ترکیبی از دو بازی تخته نرد و شطرنج می باشد اما به دلیل شبیه بودن تمامی مهره ها به یک دیگر، انجام این بازی کمی مشکل می باشد و نیازمند آموزش بسیار است. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با ایم بازی بسیار مطرح آشنا کنیم. پس اگر شما نیز طرفداران بازی های تخته ای هستید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید.

چکرز چیست؟

چکرز چیست؟

شاید برای شما نیز این سوال پیش آید که اصلا چکرز چیست و این بازی چه تاریخچه ای را با خود در پشت سرش دارد. چکرز در واقع همان طور که اشاره کردیم، ترکیبی از بازی تخته نرد و شطرنج می باشد. به این صورت که مهره های این بازی، مهره های تخته نرد باوده و صفح ای که بازی در آن انجام می شود، صفحه شطرح است. این بازی از دو دسته چکرز با صفحه 64 خانه ای و چکرز با صفحه 100 خانه ای وجود دارد. هر دو این موارد قوانینی شبیه به هم دارند با این تفاوت که نوع 100 خانه ای زمان طولانی تری را در بازی به خود اختصاص می دهد.

این بازی در گذشته با سنگ ها و یک صفحه بازی معمولی بیشتر در فرانسه انجام می شد. در ابتدا افراد صفحه ای را با چوب بر روی خاک می کشیدند و پس شروع به انجام بازی می کردند. با گذر زمان این بازی نام های بسیاری را برای خود گرفت. به عنوان مثال در حال حاضر به این بازی چکرز و در گذشته به آن دام و الکرک گفته می شد. نام بازی دام به این دلیل به این بازی ارائه داده شده است، زیرا شما باید برای افراد دامی را تایین کنید که با توجه به آن مهره های افراد را از دور بازی خارج کنید.

این بازی در حال حاضر به دو صورت فیزیکی و آنلاین وجود دارد که می توانید با توجه به سلیقه خود هر کدام از آن ها را که مد نظرتان می باشد را خریداری یا دانلود کرده و سپس به بازی با آن ها بپردازید. در ادامه بیشتر روی آموزش و نحوه انجام این بازی تکیه می کنیم.

آموزش بازی چکرز

اگر به دنبال آموزش بازی چکرز فارسی هستید، ما در این قسمت قصد داریم به شما این آموزش را ارائه دهیم تا افراد بسیاری بتوانند چکرز را به صورت اختصاصی انجام دهند. برای انجام بازی چکرز ابتدا باید رنگ های مهره ها از یک دیگر جدا شوند و سپس مهره ها در دو طرف صفحه بازی در رنگ های روشن صفحه قرار بگیرند. تفاوت این قسمت از بازی با شطرنج این است که در شطرنج بر روی تمامی صفحات مهره قرار می گرفت. مهره ها می توانند رو به جلو حرکت کنند اما به هیچ عنوان اجاره ندارند که وارد خانه های تیره رنگ شوند.

حال برای این که مهره حریف را از دور بازی اخراج کنیم، باید مهره زدن را آموزش ببینیم. مهره زدن در چکرز دقیقا شبیه به نوع مهره زدن سرباز در شطرنج می باشد و به صورت قطری انجام می شود. اما به دلیل این که در چکرز نمی توان بر روی خانه های تیره رنگ قرار گرفت، شما باید از روی مهره پریده، در خانه روش رو به رو مهره قرار بگیرید و سپس مهره فرد مقابل را از دور بازی حذف کنید. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که خانه رنگ روش رو به رو مهره حریف باید خالی باشد و اگر خالی نبود شما نمی توانید از روی مهره بپرید.

این کار آنقدر تکرار می شود تا سرانجان مهره ها به ردیف حریف می رسند. در این زمان فردی که مهره هایش زودتر به خانه حریف برسد در اصطلاح به او شاه گفته می شود و شاه برنده بازی است.

بازی چکرز ساخت کدام کشور است؟

اگر بخواهیم به این موضوع اشاره کنیم که این بازی دقیقا ساخت کدام کشور است و از چه سالی دقیقا شروع به کار کرد، باید بگوییم که بازی چکرز برای پنج هزار سال پیش می باشد! این بازی در بین النهرین ابداع شد و سپس به بسیاری از کشور ها منتشر شد. در کشور های اروپایی این بازی با طرفداران بسیاری رو به رو شد و در کشور انگلیس افراد خود نوع دیگری از این بازی را طراحی کردند که در زمان ناپلئون سربازان او علاقه بسیار زیادی به این موضوع داشتند که شب های خود را در می خانه ها با انجام این بازی بپردازند. در حال حاضر نیز این بازی را در ایران در بسیاری از قهوه خونه ها و کافه ها مشاهده می کنید.

آیا این بازی به صورت آنلاین هم وجود دارد؟

آیا این بازی به صورت آنلاین هم وجود دارد؟

نکته مثبت این موضوع بسیار مطرح، انجام این بازی محبوب به صورت آنلاین می باشد. بازی چرکز یکی از بهترین بازی های تخته ای می باشد که می توانیو آن را به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن ها و یا انواع سایت ها آن را انجام دهید. می توانید از عبارت هایی مانند چکرز آنلاین استفاده کنید و این بازی را به صورت آنلاین از تمامی سایت های معتبر انجام داده و از این بازی لذت ببرید. هم چنین می توانید از طریق انواع اپلیکیشن ها نیز این بازی را انجام بدهید.

بازی چکرز را چگونه دانلود کنیم؟

بازی چکرز را می توانید به راحتی دانلود کرده و آن را بر روی کامپیوتر و یا تلفن همراه خود انجام دهید. دانلود کردن این بازی بسیار راحت می باشد. کافیست تنها عبارت دانلود بازی چکرز را در گوگل جست و جو کرده و سپس مشاهده کنید که تعداد بسیاری سایت برای شما نمایان می شود که از این طریق می توانید این بازی را برای هر پلتفورمی که مد نظرتان است دانلود کنید. توصیه می شود اگر دارای تبلت با صفحه نمایش بزرگ هستید، این بازی را دانلود کنید و به صورت آنلاین یا دو نفره این بازی را انجام دهید و هیجان بسیار بالایی را تجربه کنید.

تعداد نفرات مورد نیاز برای این بازی چقدر است؟

هر بازی ای برای انجام دادن نیازمند تعداد نفرات خاصی می باشد تا بازی بتواند شروع گردد. این بازی تنها به صورت دو نفره انجام می شود. تقریبا بسیاری از بازی های تخته ای قدیمی به صورت دو نفری انجام می شد که چکرز نیز جزء این دسته از بازی ها می باشد. این بازی تعداد نفرات پایینی را برای شورع احتیاج دارد اما آنقدر دارای هیجان است که هر فردی را مجاب می کند تا این بازی محشر را انجام دهند.

تاریخچه بازی چکرز

اگر بخواهیم به تاریخچه این بازی اشاره ای داشته باشیم، باید بگوییم که در پنج هزار سال پیش خشتی گلی را پیدا کردند که بسیار شبیه به صفحه بازی چکرز بود. این خشک بعد ها نمادی شد تا افراد بتوانند دوباره این بازی را بازسازی کنند. در ابتدا در کشور فرانسه این بازی رونق گرفت و سپس به کشور انگلیس رسید. نام این بازی آنقدر فراگیر شد که سرباز ها با به وجود آوردن جنگ در کشور ها صفحات بازی چکرز را به غارت می بردند. پس از این موضوع در لهستان این بازی بسیار مشهور شد و مسابقات بسیاری در این کشور برای این بازی صورت گرفت.

نام قدیمی بازی چکرز چه بود؟

نام قدیمی بازی چکرز چه بود؟

بازی چکرز دارای انواع نام های بسیاری می باشد. این نام ها با گذر زمان و رسیدن این بازی به انواع کشور ها تغییر کرده است و جای خود را به نام های دیگر داده است. نام هایی مانند دام، دامه، الکرک، اُتللو و Draughts نمونه نام هایی هستند که برای این بازی قرار داده شده اند. البته در حال حاضر در تمامی جهان این بازی با نام چکرز شناخته می شود.

این بازی چه قوانینی دارد؟

این بازی دارای قوانین بسیار ساده ای می باشد که از ابتدا این مقاله بار ها به آن ها اشاره کردیم. اولین قانون این بازی، انجام آن به صورتی است که مهره ها تنها در خانه های رنگ روشن بمانند. یعنی هیج مهره ای اجازه ندارد در خانه های رنگ تیره قرار بگیرند و به صورت مورب نیز باید حرکت رو به جلو خود را داشته باشد. قانون دوم نیز برای زدن مهره ها می باشد. به این صورت است که اگر فردی در رو به رو خود مشاهده کند که می تواند مهره های بسیاری را با یک حرکت بزند، باید این کار را انجام دهد. همان طور که ابتدا به این موضوع اشاره کردیم، این بازی بسیار شبیه به شطرنج می باشد که این قانون نیز از شطرنج به این بازی آماده است.

عکس بازی چکرز را در کجا مشاهده کنیم؟

بهترین روش قبل از این که بخواهید یک بازی را تهیه کنید، مشاهده کردن عکس آن بازی می باشد. برای این که بتوانید عکس های این بازی را با کیفیتی بسیار عالی مشاهده کنید و با آن بیشتر آشنا شوید، مراجعه به قسمت جست و جو تصاویر گوگل می باشد. از این طریق می توانید با جست و جو فارسی و یا لاتین نام این بازی تمامی عکس های آن را مشاهده کنید.

قیمت بازی چکرز چقدر است؟

قیمت بازی چکرز چقدر است؟

اگر در فروشگاه های آنلاین برای این اطلاع از قیمت این بازی به جست و جو بپردازید، می توانید مشاهده کنید معمولا این بازی قیمتی را به صورت آنلاین ندارد و شما باید به صورت حضوری برای اطلاع از قیمت این بازی مراجعه کنید. این بازی تقریبا بین 100 الی 150 هزار تومان در بازار قرار دارد.

بازی چکرز را چگونه خریداری کنیم؟

نحوه خرید این بازی بسیار راحت می باشد. شما می توانید به دو صورت حضوری و غیر حضوری این بازی را خریداری کنید. البته که در حال حاضر فروشگاه های اینترنتی کمی به فروش این بازی می پردازند اما بسیاری از مغازه هایی که بازی های فکری را در سطح شهر ارائه می دهند، بازی چکرز را برای خود دارند که می توانید از آن ها این بازی را خریداری کنید.

آیا ویدیو آموزشی این گیم وجود دارد؟

به راحتی می توانید از طزیق یوتیوب و یا آپارات ویدیو های آموزشی مربوط به این بازی جذاب را مشاهده کنید و سپس با اطلاعات کامل اقدام به انجام این بازی کنید. این ویدیو ها با کیفیتی بسیار عالی در دو سایت اشاره شده وجود دارند.

سوالات متداول

سوالات متداول

  1. فیلم آموزش بازی چکرز را از کجا مشاهده کنیم؟

    به راحتی می توانید از طریق سایت های یوتیوب این فیلم ها را مشاهده کنید.

  2. خرید چکرز چگونه ممکن است؟

    از طریق انواع سایت های معتبر اینترنتی و یا به صورت حضوری می توانید این بازی را تهیه کنید.

  3. از چه طریقی می توان قوانین کامل بازی چکرز را مطالعه کرد؟

    با کمک گرفتن از این مقاله و یا مشاهده به انواع سایت های معتبر این قوانین را مشاهده کنید.

  4. آیا چکرز چینی نیز وجود دارد؟

    چکرز به نوع چینی نیز وجود دارد که در همین کشور تنها انجام می شود.

منبع: spamato.net

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *