تقسیم دسته های ufc + لیست قهرمان های هر دسته

اسپامتو بزرگترین منبع سایت شرط بندی منتشر میکند

به این مطلب امتیاز دهید

دسته های ufc به معنی دسته بندی مبارزات قهرمانی هایی که یک برنامه تلویزیونی آمریکایی هنر های رزمی ترکیبی (ufc چیست) است می باشد. این مبارزات توسط شرکت تبلیغاتی که در سال ۱۹۹۳ تاسیس شد و قرارداد آن در لاس وگاس نوادا است و توسط شبکه تلویزیونی اسپایک و شرکت یو اف سی تهیه و پخش می‌ شود. بزرگترین سازمان برگزار کننده مسابقات رزمی ترکیبی و میزبان بهترین مبارزان این رشته در جهان است. این سازمان مسابقات خود را در ۱۲ وزن جداگانه و در مکان های مختلف دنیا برگزار می کند.

تقسیم بندی دسته های ufc

تقسیم بندی دسته های ufc

همان طور که گفته شد مبارزات قهرمانی نهایی به چند دسته و در وزن های مختلف تقسیم می‌ شود که در ادامه به معرفی این وزن ها می پردازیم.

پر وزن ufc از دسته های ufc

دسته پر وزن ufc در این مسابقات به تعدادی از وزن های مختلف اشاره دارد؛ که در سازمان ufc این دسته حداکثر ۱۴۵ پوند در سازمان شود حداکثر ۱۳۵ پوند و در سازمان وان چمپیونشیپ حداکثر ۱۵۴ پوند و در سازمان رد اف سی حداکثر ۱۴۴ پوند تعریف شده است. این دسته بین رده های وزنی سبک وزن قرار دارد .

پاوند فور پاوند ufc از دسته های ufc

دسته پاوند فور پاوند ufc به معنای بدون در نظر گرفتن وزن می باشد که طبق اعلام این سازمان ufc به زودی رده بندی های این لیست به دو بخش زنان و مردان تقسیم می‌ شود. البته این مبارزات همیشه شامل مبارزان زن و مرد بوده است اما اکثریت هواداران و رسانه‌ ها معتقدند که انگلیس می باید جدا باشد.

لایت ویت ufc

دسته لایت ویت یا سبک وزن یو اف سی از دسته های ufc می باشد و در هنر های رزمی ترکیبی به وزن های مختلف اشاره دارد که این وزن ها در سازمان‌ های مختلف متفاوت است. برای مثال در سازمان یو اف سی بین ۱۴۶ تا ۱۵۵ پوند، در سازمان شوتو حداکثر ۱۴۵ پوند، در سازمان وان چمپیونشیپ با حداکثر وزن ۱۶۹ پوند و در سازمان رد اف سی با حداکثر وزن ۱۵۴ پوند تعریف شده است. دسته لایت ویت یا سبک وزن بین رده های وزنی پر وزن و فوق سبک وزن قرار دارد.

ولترویت ufc از دسته های ufc

دسته ولترویت یا ولتر وزن به وزن های مختلفی در هنر های رزمی ترکیبی اشاره دارد که در سازمان ufc بین ۱۵۶ تا ۱۷۴، سازمان وان چمپیونشیپ با حداکثر وزن ۱۸۵ پوند تعریف شده است. جالب است بدانید بسیاری از ورزش های دیگر مانند بوکس، کیک بوکسینگ در دسته ولتر وزنه استفاده می‌ کنند و این وزرا در حدود ۱۴۷ پوند تعریف کردند. پس کلاس ولتر وزنه در هنر های رزمی ترکیبی سنگین ‌تر از این ورزش ها است.

میان وزن ufc

دسته میان وزن یا میدل ویت در هنر های رزمی ترکیبی در سازمان‌ های مختلفی را تعریف کرده است. برای مثال در سازمان usb بین ۱۷۱ تا ۱۸۰ پوند، در سازمان شتر و حبیب بین ۱۵۵ تا ۱۷۰ پوند و در سازمان وان چمپیونشیپ با حداکثر وزن ۲۰۵ پوند و در سازمان رد اف سی با حداکثر وزن ۱۸۵ پوند تعیین شده است. سازمان شتر از این مقدار برای دسته نیمه سنگین وزن استفاده می کند.

سازمان های mma در ایران با مشکلاتی رو به رو هستند؟

سازمان های یو اف سی در ایران با مشکلاتی رو به رو هستند؟

طبق صحبت های صورت گرفته با فدراسیون ورزش های رزمی mma و با مجوز وزارت ورزش و جوانان اسلامی ایران مسابقات این فدراسیون و ورزش آن در ایران فعالیت رسمی خواهد داشت؛ بدین ترتیب علاقه ‌مندان به این مسابقات و این رشته رزمی در ایران از این پس می‌ توانند به صورت رسمی برای حضور در رویداد های برون مرزی تلاش کنند. در گذشته ورزشکارانی که در این رشته فعالیت می کردند در ایران نمی توانستند در مسابقه شرکت کنند؛ یا حتی باشگاهی به صورت رسمی در این زمینه فعالیت نداشت اما اکنون مجوز فعالیت این فدراسیون در ایران صادر شده است.

وزن کشی مسابقات ufc زنان برای دسته بندی چگونه انجام می شود؟

در مسابقات ufc برای بخش زنان در هنگام وزن کشی وزنی به صورت بازه وزنی است و در مبارزات که بر سر کمربند نیست. مبارز ها در زمان وزن کشی مجاز هستند که تا یک بند از وزن قانونی بیشتر داشته باشند. اگر مبارزی از این حد نیز تجاوز کند باید حریفی که خود را به وزن تعیین شده رسانده برای انجام مسابقه رضایت داشته باشد. در این صورت مبارز باید ۲۰ تا ۳۰ درصد از مبلغ دریافتی خود را به حریف واگذار کند. اما مبارزاتی که بر سر کمربند قهرمانی است هیچ اضافه وزن قابل قبول نیست و قهرمانی که می ‌خواهد از عنوان خود دفاع کند در زمان وزن کشی باید به وزن مطلوب برسد.

قهرمانان دسته های ufc چه افرادی هستند؟

در ادامه به معرفی قهرمانان ufc در دسته های مختلف می پردازیم :

مکس هالووی قهرمان دسته پر وزن ufc

رنکینگ دسته پر وزن ufc به شرح زیر می باشد و مکس هالووی در رتبه اول، برایان اورتگا در رتبه دوم ، یایر رودریگز در رتبه سوم، چان سونگ جونگ در رتبه چهارم، کلوین کتر در رتبه پنجم، آرنولد آلن در رتبه ششم، جاش امت در رتبه هفتم، گیگا چیکادزه در رتبه هشتم، دن ایگه در رتبه نهم و ادسون باربوزا در رتبه دهم قرار دارد. مکس هالووی که در رتبه اول قرار دارد یک هنرپیشه رزمی ترکیبی حرفه ای آمریکایی است. او در بخش پر وزن مسابقات قهرمانی مبارزه می‌کند و در تاریخ ۴ دسامبر سال ۱۹۹۱ در هاوایی آمریکا به دنیا آمده است. او ملیت آمریکایی دارد. همچنین از سال ۲۰۱۰ در این حرفه‌ ای بود و با شکست خوزه آلدو در ۳۰ ژوئن سال ۲۰۱۷ قهرمان پر وزن ufc شد. او ۳ بار عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. قد هالیوودی ۱۳۸ متر وزن ۶۶ کیلوگرم و طول بال آن ۱۷۵ متر می باشد.

کامارو عثمان قهرمان دسته پاوند فور پاوند

کامارو عثمان قهرمان دسته پاوند فور پاوند

رنکینگ دسته پاوند فور پاوند ufc به شرح زیر می باشد. نفر اول آن کامارو عثمان، نفر دوم در دسته های ufc آن الکساندر ولکانو فسکی، نفر سوم آن اسرائیل آدسانیا، نفر چهارم آن فرانسیس انگانو، نفره پنجم آن داستین پوریر، نفر ششم آن جان جونز، نفر هفتم آن مکس هالووین، نفر هشتم آن چارلز اولیویرا، نفر نهم آن استیپه میوچیچ، نفر دهم آن بر آن دو می باشد. کامارو عثمان که رتبه اول را در دسته پاوند فور پاوند دسته های ufc را دارد یک هنرمند رزمی ترکیبی حرفه ای می باشد که در تاریخ ۱۱ مهر سال ۱۹۸۷ در نیجریه متولد شد. او کشتی گیر سابق آزاد در کشتی گیر فولکلور فارغ التحصیل است و در حال حاضر در بخش سبک وزن مسابقات قهرمانی یو اف سی رقابت می کند. قد کامارو اوزان ۷۷ کیلوگرم می باشد. الکساندر ولکانو بسکی که در رتبه دوم بخش پاوند فور پاوند قرار دارد.

داستین پوریر قهرمان دسته لایت ویت ufc

رنکینگ دسته لایت ویت یو اف سی به این شرح می باشد. داستین پوریر رتبه اول، جاستین گیجی رتبه دوم، بنیل داریوش رتبه سوم، اسلام ماخاچف رتبه چهارم، مایکل چندلر رتبه پنجم، رافائل دوسانج و رتبه ششم، قرار دارد. داستین پوریر که رتبه اول را در بخش لایت ویت یو اف سی دارد. اصالتا آمریکایی می باشد و در تاریخ ۱ ۱۹ سال ۱۹۸۹ به دنیا آمد و قد آن ۱۷۵ متر و وزن آن ۱۵۵ پوند می باشد. در مبارزه بعدی قرار است به رقابت با چارلز اولیویرا قهرمان دسته سبک وزن بپردازد و این مسابقه در تاریخ ۲۱ آذرماه برگزار می‌ شود. تاریخ فروردین سال ۹۸، شهریور سال ۹۸ قهرمان موقت دسته سبک وزن یو اف سی بود.

کولبی کاوینگتون قهرمان دسته ولترویت

رنکینگ دسته ولترویت usb به شرح زیر می باشد. نفر اول این دسته کولبی کاوینگتون، نفر دوم آن برنز، می باشد. کولبی کاوینگتون ورزشکار آمریکایی که نفر اول دسته ولترویت دسته های ufc می باشد در تاریخ بیست و دوم ماه دو سال ۱۹۸۸ به دنیا آمد و قد ۱۸۰ متر و وزن آن ۱۷۰ پوند می باشد. او از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۳۹۸ قهرمان موقت دسته ولترویت بود.

رابرت ویتیکر قهرمان دسته میان وزن ufc

رنکینگ دسته میان وزن usb به شرح زیر می باشد. رابرت ویتیکر رتبه اول، ماروین وتوری رتبه دوم جارد کانونییر رتبه سرم درک برونسون را کسب کرده اند. رابرت وی تیکر چه رتبه اول در دسته میانبر usb که حذف کرده است در تاریخ ۱۲ ماه بیستم سال ۱۹۹۰ متولد شد و اصالتاً استرالیایی است. قد او ۱۸۳ متر و وزنه ۱۸۵ پوند می باشد و از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۳۹۸ قهرمان دسته میان وزن ufc بوده است او تا کنون ۲۳ برد و ۵ باخت را در کارنامه خود ثبت کرده است.

برندگان کمربند ufc

برندگان کمربند ufc در دسته های مختلف

از برندگان کمربند یو اف سی در دسته های ufc می توان به حبیب نور ماگومدوف و کانر مک گرگور اشاره کرد. کانر مک گرگور در سال ۱۹۸۸ در دوبلین متولد شد و در سال ۲۰۰۸ وارد این مسابقات شد و در سال ۲۰۱۹ هم از این مسابقات خداحافظی کرد. کانر مک گرگور در طول دوران مبارزات خود رکورد های زیادی از خود بر جای گذاشته است و اولین کسی است که در دو وزن قهرمان شده است. او در سال ۲۰۱۳ به عنوان بهترین مبارزه تازه وارد لقب گرفت و پدیده سال ۲۰۱۴ بود و بهترین مبارزه سال ‌های ۲۰۱۵- ۲۰۱۶ بوده است.

ایرانی های فعال در رنکینگ دسته های ufc

از افرادی که در ایران به رشته هنر های رزمی ترکیبی یا ام ام ای می پردازند و در دسته های ufc قرار دارند می توان به امیر علی اکبری، آرش مردانی، رضا گودرزی، مهدی باقری، مهدی برقی، کمال شعله روز، مسعود صفری، مجید مدنی و علی معتمد اشاره کرد.

به عنوان مثال امیر علی اکبری کشتی گیر فرنگی و مبارز هنر های رزمی ترکیبی اهر ایران در تاریخ ۱۱ دسامبر سال ۱۹۸۷ در جمال‌آباد متولد شد. او برنده مدال طلای قهرمانی کشتی فرنگی جهان در سال ۲۰۱۰، قهرمان مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۹، قهرمان مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در پاتایا در سال ۲۰۰۹، قهرمان مدال نقره در مسابقات یونیورسیاد در کازان در سال ۲۰۱۳ شده است.

دسته های ufc برای زنان به چند دسته تقسیم می شود؟

دسته های مسابقات رزمی ترکیبی برای زنان به دسته های اتم وزن، کاه وزن، وزن مگس و خروس وزن تقسیم می شود که در ادامه به معرفی هر کدام از آن ها می پردازیم.

اتم وزن

دست اتم وزن در یو اف سی در سازمان های مختلف برای وزن های مختلف استفاده می شود که به طور کلی جزو سبک ترین وزن ها در هنر های رزمی ترکیبی شناخته شده است. این وزن توسط قوانین یکپارچه کمیسیون ورزشی ایران ایالتی تعریف نشده و تقریباً فقط برای زنان استفاده می ‌شود. این وزن در سازمان اینویکتا اف سی بین ۹۶ تا ۱۰۵ پوند، در سازمان وان چمپیونشیپ با حداکثر وزن ۱۱۴ پوند، در سازمان دیپ جلس با حداکثر وزن ۱۰۵ پوند، و در سازمان ردیف سی با حداکثر ۱۰۵ پوند تعریف شده است.

کاه وزن

دستی کاه وزن از دسته های ufc است که در یو اف سی بین رده اتم وسط و رده مگس وزن قرار دارد که در سازمان‌ های مختلف با وزن های مختلفی تعریف شده است به عنوان مثال در سازمان ufc بین ۱۰۶ تا ۱۱۵ پوند، در سازمان وان چمپیونشیپ با حداکثر ۱۲۵ پوند، و در سازمان رد اف سی با حداکثر وزن ۱۱۵ پوند تعیین شده است.

مگس وزن از دسته های ufc

دسته مگس وزن در یو اف سی سی توسط پزشکان کمیسیون ورزش های رزمی ایالت نوادا و انجمن کمیسیون بوکس تعریف شده است. مگس وزن بین رده های وزنی کاهش وزن و خروس وزن قرار دارد و در سازمان های مختلف با وزن های مختلفی عنوان شده است؛ به عنوان مثال در سازمان یو اف سی بین ۱۱۶ تا ۱۲۵ پوند، در سازمان پاکریس حداکثر ۱۲۰ پوند، در سازمان شود و حداکثر ۱۱۵ پوند، در سازمان وان چمپیونشیپ با حداکثر وزن ۱۳۴ پوند، و در سازمان ردیف ۳۰ با حداکثر ۱۲۷ پوند تعریف شده است.

خروس وزن

خروس وزن

دست خروس وزن از دسته های ufc در هنر های رزمی ترکیبی به وزن های مختلف اشاره دارد و به این رده های وزنی مگس وزن و پر وزن قرار دارد. به عنوان مثال در سازمان یو اف سی بین ۱۲۶ تا ۱۳۵ پوند، در سازمان کینگ آو د کیچ حداکثر ۱۴۵ پوند، در سازمان شود و حداکثر ۱۲۵ پوند، در سازمان وان چمپیونشیپ با حداکثر وزن ۱۴۵ پوند، و سازمان ردیف سی با حداکثر وزن ۱۳۵ پوند تعریف شده است.

پر وزن از دسته های ufc

دسته پر وزن به علت این که در وب سایت های مختلف هنر های رزمی ترکیبی آمریکایی آن باید بین ۱۳۶ تا ۱۴۵ پوند داشته باشند و از این وزن ها یاد می‌کنند. در سازمان‌ های مختلف این وضع متفاوت است به عنوان مثال این رده وزنی در سازمان کینگ اف د کیج با وزن ۱۴۵ پوند تعریف شده است.

سوالات متداول

  1. سازمان ufc مسابقات خود را در چند دسته برگزار می کند؟

    سازمان ufc مسابقه های خود را در ۱۲ دسته جداگانه برگزار می کند.

  2. مبارزات دسته های ufc توسط کدام شرکت تهیه می شود؟

    مبارزات هنر های رزمی ترکیبی توسط شرکت ufc تهیه و پخش می شود.

  3. مبارزات هنر های رزمی ترکیبی در دسته های مختلف توسط شرکت تبلیغاتی در چه سالی تاسیس شد؟

    مبارزات هنر های رزمی ترکیبی و دسته های ufc توسط شرکت تبلیغاتی در سال ۱۹۹۳ تاسیس شد.

منبع: spamato.net

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *